5 érv, hogy elegendő ásványvizet igyál!
2017. augusztus 09. írta: Msylwia

5 érv, hogy elegendő ásványvizet igyál!

elegendo_asvanyviz.jpgAz emberi szervezet egyik legfontosabb alkotóeleme a víz, megfelelő működésének, egészség-megőrzésének alapvető feltétele a folyadékháztartás egyensúlya. Talán sablonosan hangzik, hogy mennyire fontos az ásványvíz fogyasztás, de nem is gondolnánk, hogyha erre jobban odafigyelünk mennyivel egészségesebbek lehetünk. Miért vízzel oltsuk a szomjunkat? 

  •  Késlelteti az öregedési folyamatot

Ha a  bőrünk vizet veszít akkor az arc finom ráncai és vonalai mélyebbek, láthatóbbak. Arcunkat nem elég méregdrága ránctalanító krémekkel ápolni, belülről is feltétlenül hidratálni kell. Aki fél az öregedéstől nem árt ha megjegyzi, hogy a rendszeres vízfogyasztás sokkal inkább kitolhatja ezt a folyamatot. Bőrünk meg fogja hálálni, ha napi minimum 2-3 liter folyadékot fogyasztunk. Ilyenkor vízzel töltődnek fel a bőrsejtek, az arc pedig fiatalabbnak, ragyogóbbnak néz ki. A Japán nők nemcsak megisszák az ásványvizet, ők esküsznek az ásványvízzel való rendszeres arcradírozásra. Lehet, hogy tudnak valamit?

  • Fogyókúra elengedhetetlen része

Ha abszolút kalóriamentes folyadékot szeretnénk akkor az ásványvizet válasszuk (természetesen nem az ízesített, cukros változatot)! Igyunk meg mindig egy jó nagy pohár vizet étkezés előtt, növeli a teltség érzését, nem leszünk olyan éhesek, kevesebbet fogunk enni. A víz pozitív hatással van az anyagcserére is, ami szintén elengedhetetlen a fogyáshoz.

  •  Pótolható az ásványi anyagok egy része

Felmérések szerint a magyar lakosságnak alacsony a kálium és a magnézium bevitele. Nyáron éppen ezért a görögdinnye ideális választás, hiszen 90 százaléka víz, ugyanakkor gazdag ásványi anyagokban is. Folyadékként az ásványvíz a legalkalmasabb a szervezetünk vízigény kielégítésére, mivel ezek fontos ásványi anyagokat és nyomelemeket tartalmaznak, könnyen feldolgozható és beépíthető formában. Nem árt odafigyelni arra, hogy éppen melyik palackot emeljük le a polcról. Ha hosszú időn keresztül kizárólag egyféle ásványvizet fogyasztunk bizonyos ásványokból túl sok kerülhet a szervezetbe, míg más, szükséges anyagokhoz nem jutunk hozzá. Ezért időnként váltogassuk.

  • A víz csökkenti a vesekő kialakulásának kockázatát

A fájdalmas vesekő a nem megfelelő  mennyiségű folyadékfogyasztás miatt is előfordulhat. A vese a víz segítségével tud méregteleníteni. Ha nincs elég folyadék a szervezetünkben akkor kevesebb vízben tudja a méreganyagokat, a sókat, az ásványi anyagokat kiválasztani, ami nagyon megterhelő a veséknek. A kevés folyadék miatt ezek az anyagok a vesében akár kristályos formában fel is halmozódhatnak, így alakul ki a kő.

  • Növeli az energiaszintet

Ha megfelelő mennyiségű alvás után napközben fáradtnak és lehangoltnak érezzük magunkat, valószínűleg dehidratáltság lépett fel. Ezt gyorsan és könnyen orvosolhatjuk, ha 2-3 deciliter vizet megiszunk, ami hamar helyrebillenti az egyensúlyt. Agyunk mintegy 80 százaléka víz, ami támogatja az agy működését. Az agysejteknek kétszer annyi energiára van szükségük, mint a test más sejtjeinek.  Az agy nem képes nagyobb mennyiségű víz raktározására, ezért kell azt folyamatosan napközben pótolni. 

A megfelelő folyadékbevitel alapvető fontosságú az egészségünk megőrzése szempontjából, ezért törekedjünk a kívánatos összetételű és mennyiségű folyadékfogyasztásra.


ca_spa_renaissance_300x250_20170731.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

http://parpercegeszseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1712730686