no.jpg

Az éves nőgyógyászati szűrés a nő életében az egyik legfontosabb vizsgálatok egyike, hiszen az időben felismert  elváltozások többsége könnyen és jól kezelhető. Szerencsére egyre több nő tesz eleget ennek a felhívásnak. Igen ám, de nem elég részt venni a vizsgálaton, szoros kontroll alatt kell tartanunk a lelet megérkezését. Miért?

A vizsgálatot követően  normál esetben a páciens részletes tájékoztatást kap az eredményről, valamint javaslatot az esetleges további teendőkről. Igen ám, de mi van, ha téves eredményt kapunk vagy egyeltalán nem jut el hozzánk a lelet?

Megtörtént eset, miszerint egy hölgy részt vett egy menedzserszűrés egy magánintézményben, melynek részét képezte a nőgyógyászati és a citológiai vizsgálat is. A szűrést követő két hét múlva megkapta a vizsgálat teljes körű kiértékelését tartalmazó dokumentumot, amely arról tájékoztatta, hogy egészséges sine morbo gynec. évente nőgyógyászati szűrés javasolt, további teendője a következő menedzserszűrésig nincsen. Azt gondolom, minden nő ilyen eredményre vágyik, ilyenkor megnyugszik, és nyugodt lelkiismerettel elfelejti a szűrést egy évig. Vagy mégsem?

Az említett hölgy a vizsgálatot követően hónapok után egy véletlen folytán megnyitotta az ügyfélkapu EESZT portálján az egészségügyi dokumentumait, ahol rátalált az említett  citológiai vizsgálat eredményére. Ebben a nőgyógyászati szűrés megismétlését javasolják, mert eltérés mutatkozott kóros hámelváltozás miatt. Attól a tudattól, hogy minden rendben van és a döbbenettől, hogy mégsem öt kerek hónap telt el, melynek bizony komoly egészségkárosító hatása lehet. Állítólag az adott magán intézménynek nincsen arra kapacitása, illetve erőforrása, hogy a leleteket összepárosítsa a fizető páciensekkel!!!

Tanulság, nem elég elmenni egy vizsgálatra, betelefonálni az eredmény miatt, hanem kötelezően ki kell kérnünk a dokumentumot, ha pedig rendelkezünk ügyfélkapuval, akkor az EESZT felületén kell meggyőződnünk a saját szemünkkel, hogy valóban negatív lett e az eredmény! Nem egy nőgyásztól hallottam már én is, hogy ha baj van, majd telefonálunk...ezzel ne elégedjünk meg!