A kereskedők minden létező kreatív módszert bevetnek, hogy minél több pénzt hagyjunk a boltokban! íme 8 taktika, amiknek még mindig bedőlünk:
1. Biztosan a drága = jó minőség?
Kitűnő példa erre a Chivas Regal whisky. Annak idején a márka nehezen tudta megvetni a lábát a piacon, így egy ma is gyakran használt trükkhöz folyamodtak. Az árát jóval a konkurencia fölé emelték, ettől kezdve a vevők úgy vitték a Chivast, mint a cukrot, pedig az ital ugyanaz maradt. A drágább termékekről hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy biztosan minőségibb is. Ebben az esetben az ár a minőség egyetlen ismérve.
2. Egyre nagyobb kosarak
A bevásárlókosarak mérete összefügg azzal, hogy mennyit költünk az adott boltban. Amikor a kereskedők megduplázták a kocsik és kosarak méretét, a vásárlók átlagosan 20% -kal többet vásároltak anélkül, hogy észrevették volna.
Negyven éves korunkra kialakult a márkakészletünk, utána nehezen fogadunk be új márkákat.
3. Bedőlünk a kuponoknak?
Az árengedményre jogosító kuponokra adott reakcióink automatikus és meggondolatlan vásárlásra ösztönöz.
3. Minden viszonyítás kérdése
Ugye ismerős a szituáció? Belépünk egy elegáns férfiruhaüzletbe, ahol öltönyt szeretnénk vásárolni. Onnantól, hogy beléptünk az üzletbe az eladó már tudja, hogy nem csak az öltöny árát hagyjuk a boltban, hanem rá fog beszélni minket még egy drága pulóverre vagy ingre is. Hogyan? A ruházati boltokban az eladók először mindig a drágább termékekhez kísérik a vevőt, nevezetesen az öltönyhöz. Ekkor lép életbe a kontraszt trükk. Először az öltönyt kell eladni, aztán amikor a pulóverre kerül a sor, jöhet abból a drágább is akár, hiszen az öltönnyel összehasonlítva annak az árát már nem fogjuk soknak érezni. A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a valóságban a kontraszt elve maradéktalanul érvényesül, a józan ész pedig a legkevésbé. Ugyanazt az árat hogy magasnak vagy alacsonynak találjuk, nagyban függ attól, hogy mennyit adtunk ki az előtte kiválasztott áruért.
4. Ingyenes kóstoltatás
Az ingyenes minták egyáltalán nem az üzlet nagylelkű ajándéka. A boltokban semmi sem az aminek látszik. Természetesen a cél, hogy az adott terméket minél több fogyasztóval megismertessék, de ezen alkalmakkor hajlamosak vagyunk azonnal meg is vásárolni az adott kóstoltatott ételt, italt.
Ha most kedveled a facebook oldalamat, akkor sok hasznos információval lehetsz gazdagabb, és még egy nyereményjátékon is részt vehetsz. Várlak a facebook oldalamon!
5. Hogyan lesz egy alapfelszereltségű autóból full extrás?
Az autókereskedők megvárják, amíg sikerül felkelteni az érdeklődést egy modell iránt, majd elkezdik különféle egyéb ajánlatokkal kecsegtetni a vásárlót. A több milliós autóvásárlás után az a „pár százezer” körüli összeg, amit az extrákért kérnek, már igazán jelentéktelen összeg.
6. Mikor adunk több borravalót?
Nem egy étteremben a felszolgáló a számlát egy apró bonbon vagy szerencsesüti elegánsabb helyeken egy szál rózsa kíséretében teszi a vendég elé. Ezzel a trükkel tudat alatt lényegesen több borravalót adunk. Tanulmányok kimutatták, hogy azok a pincérnők, akik pirosat viselnek, általában nagyobb összegű borravalót lapnak.
7. Labirintus
A kereskedők azt szeretnék, ha minél több időt töltenénk az üzletben. Vegyük például az ismert nagy bútoráruházat. Az üzlettér úgy van kialakítva, hogy biztosan körbejárjuk. Igazából egy lámpáért indultunk, de a labirintusban való bolyongás után szép szalvétákkal, gyertyákkal és virágtartókkal távozunk. A gondosan megtervezett üzletek úgy vannak kialakítva, hogy minél több dolgot vegyünk kézbe, mert az érintés a legtöbbünk számára vásárláshoz vezet.
8. Mobil alkalmazások
Arra kérnek, hogy töltsük le az alkalmazásukat. Bár néha hasznosak az árak összehasonlításában, a kiskereskedelmi alkalmazások veszélyesek is lehetnek, és olyan vásárlást okozhatnak, amelyet nem terveztünk. Vásárlási kedvet keltenek azzal, hogy értesítéseket küldenek a legújabb akciós termékeikről vagy új termékeikről.