A cégek, márkák milyen pszichológiai trükkökkel és technikával próbálják kicsalni a nehezen megkeresett pénzünket?
Facebook hírfolyam nyomon követése
A leghatékonyabb módja annak, hogy a hirdetők minél relevánsabb hirdetést tudjanak eljuttatni és fel tudják hívni a leendő ügyfelek figyelmét a Facebookon, a Facebook Pixel használata. A Pixel telepítésével a hirdetők nyomon követik, hogy mely oldalakat látogatjuk, mi az érdeklődési körünk, így az is ismertté válik, ha egy terméket megnéztünk, de nem vásároltuk meg. Gyakran hallani, hogy az átlag facebook felhasználó megdöbben, hogy a facebook azonnal elhelyez egy reklámot a hírfolyamban, miután kapcsolatba léptünk az adott márkával. Az általános hirdetések alkalmazásának ideje elmúlt. A vállalatok hatalmas összegeket fordítanak arra, hogy adatokat gyűjtsenek a fogyasztóikról, hogy termékeiket célzottan, vonzóvá tegyék számukra.
Hiányérzet megteremtése
Az észlelhető korlátozott mennyiség létrehozásával a fogyasztókat vásárlásra csábítják, azt az érzetet előidézve, hogy lemaradnak egy jó vételről. Például a „már csak 2 darab van raktáron, vagy már csak 10 perc van hátra a kedvezmény igénylésére” sokkal hatékonyabb, mint a kedvezmény egyszerű időkorlát nélküli felajánlása. A valóságban gyakran nincs korlátozott mennyiség vagy időkorlát, de a hirdetők ezt állítják, mert tudják, milyen hatással van a fogyasztókra.
A szakma tekintélye
A fogyasztóknak a hitelesség kulcsfontosságú a vásárlási döntés meghozatalakor. Éppen ezért használja egyre több cég, márka az úgynevezett "fehér laborköpeny-effektust". Egy laboratóriumi köpenyben lévő színész hiteles perspektívát mutat be az adott termékkel kapcsolatban, ezzel már nem is kérdőjelezzük meg a reklámban elhangzott állításokat, és könnyebben leszünk hajlandóak megvásárolni az adott terméket. Az egyik leggyakoribb példa a „9/10 orvosok ajánlása” című hirdetés.
Feltűnő színek használata a cselekvésre ösztönző gomboknál
A cselekvésre ösztönző gomb élénk színe, amely kontrasztban van a webhely hátterével, nagyszerű módja annak, hogy felhívja a figyelmet a gyors, azonnali cselekvésre, és ösztönözze.
Elrejtett mondatok
A márkák tudatosan, visszatérő, érzelmekre ható kifejezéseket alkalmaznak a hirdetésszövegükben, annak érdekében, hogy cselekvésre ösztönözzék az ügyfeleket. Íme néhány kifejezés: Ne maradj le, Nincsenek rejtett költségek, Legyen Ön az első, aki kihasználja ezt a különleges ajánlatot ...
Ingyenes csali
Egyre több helyen alkalmazzák az ingyenes tartalmakat, melyekkel ráveszik az érdeklődőket a Facebook-csoporthoz való csatlakozásra, vagy éppen a hírlevelek feliratkozására. Ezek alacsony költségű és alacsony elkötelezettségű módok arra, hogy potenciális vásárlóink vásárlási kötelezettség nélkül próbáljanak ki minket. Cserébe sikerült egy ingyenes adatbázist építeni, majd lehet bombázni a feliratkozókat a jobbnál jobb, csábító ajánlatokkal.